Otomatik Katılım Bireysel Emeklilikten Nasıl Çıkılır?

Otomatik katılım denen şey siz istesenizde istemesenizde size danışılmadan maaşınızdan belirli bir miktar parayla size BES sistemine dahil ettitiler. Benim maaşımdan 105 küsür lira kesilerek katılmışım. On yıl sistemde kalsam 100 çarpı 12 ay desek 1200 yıllık birikimim var, on yıl kalsak 12 bin lira hadi zamanla aylık 105 lira değilde daha fazla aktarılsın diyelim ortalama on yıl sonra 15 bin lira . Şaka gibi bu para zaten ben emekli olunca elime ulaşacak.


Düşündümde ben birinci sınıfa giderken 25 kuruş ile ayran ve simit alabiliyordum. Şuan üniversiteyi bitirdim askere gittim ve işe girdim yani 20 yıl geçti 25 kuruşa şuan sakız bile alamazsın yere düşürsen yanlışlıkla eğilip aldığın enerjine değmez. Şuan bir simit en ucuz 1 TL. Ayran da en ucuzu 75 kuruş. Toplamda 1lira 75 kuruş. Böl 25 kuruşa 7 yapar. Para yedi kat değer kaybetmiş yirmi yılda. Ben bugün biriktirdiğim para alacağım gün gelene kadar tozla buz olacak yani. Bu yüzden saçma geldi bana. Hemen ayrıldım.
Bereket emeklilikmiş benim şirketin adı şu 0850 222 55 55 numaralı telefonu aradım (siz kendi emeklilik şirketinizi öğrenip telefonunu bulmalısınız) ayrılmak istiyorum dedim, biraz yok öyledir yok böyledir dediler falan filan derken tamam dediler para ne zaman geri yatar dedim on iş günü dediler sağolsunlar iki gün içinde yatırmışlar. Bu da iyi bişey.


EmoticonEmoticon