Ehliyet Nasıl Alınır?

Arkadaşlar bugün size baştan sona ehliyet alma presedürünü anlatacağım. Öncelikle merak edilen sorular ve cevaplarıyla başlayayım.


Ehliyeti en erken kaç günde alırım?
Ehliyet almadan önce merak edilen ilk sorulardan biridir bu soru. Aslında bu sorunun cevabı sizin önünüzde ki yeni açılacak kursun nezaman başladığına, kursta en yakın sınav için yerin olup olmadığına , istenilen belgeleri ne kadar çabuk tamamlayıp kursa kayıt olmanıza bağlıdır. Diyelim ki herşey yolunda gitti. Bugün kaydoldum kurs bir hafta sonra başladı, kurslar gittiğiniz yere  göre değişir. Benim kurs yerim mesela 3 hafta sürdü hafta içi hergün saat 5 ten 7 bucuga kadar üç ders vardı. Neyse 3 haftanın sonunu zaten sınav tarihine göre ayarlarlar. Yani o hafta sonu pazar günü sen sınava girersin . Tabi bu yazılı sınavdır. Bu sınav 2 hafta içinde açıklanır yaklaşık. ve sonrasında senin direksiyon kursun başlar. Benim kurs bir hafta sürdü 5 gün 1 bucuk saat araba kullandım. Arabayı kullnırken yanımda sadece öğretmen vardı yani iki ders (bir bucuk saat sadece sizin) tabi bu gittiğiniz kurs yerine bağlı . Bazıları üç beş kursiyeri araba doldurup bir tur biri bir tur diğeri diye sürdürüyolar. Bu tamamen yanlış saçma sapan bir uygulamadır. Kursa kayıt olurken bunu sakın unutmayın sorun yalnız mı kullanacaksınız ve kaç saat araba kullandırcak size kesin olarak öğrenin yoksa çok aldanırsınız birşey öğrenemezsiniz. Ve o durumda olursanız sonuçta araba kullanmayı bilmeyen birinin arabasında bulunduğunuzdan hayati bir tehlikeyle karşı karşıyasınız. Neyse bunları soruya cevap verdikten sonra açıklayayım. Yazılı sınavın üç hafta sonrasında direksiyon sınavı olur ve sonrasında bir haftaya açıklanır kurs yerinden dosyanızı alır o gün içinde paranızı yatırıp ehliyetinizi alablirsiniz. Yani ortalama 2 ayı buluyo tam ehliyetinizin elinize geçmesi.
Ehliyet Kursuna Kayıt Olurken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Öncelikle arkadaşlar kayıt olcağınız kursu sorun soruşturun. Mutlaka bilen vardır. Bir kaç kurs yerini gezin ve size neler gerekli ve nelere ne kadar para verceğinizi öğrenin. Sonradan şuda vardı şu kadar paraydı sözüyle karşılaşmak istemiyorsanız iyice neye nekadar ödeceğinizi öğrenin. Çünkü şuan bile bazı kurlar dosya parası adı altında para alıyolar, bazılarıda başka bahanelerle başka paralar istiyolar. Yok senin adına ödedik biz diyolar, böyle dediklerindede fişinizi adınıza kesilmiş faturanızı isteyin bakalım size sizin adınıza kesilmiş fatura yada fiş gösterebiliyolar mı ?
Bazı kursyerleride hiç eğitim vermiyolar, size cd veriyolar ordan izliceksiniz diyolar, böyle birşey yasal olarak kesinlikle olağan birşey değil , böyle durumda  o kurs yerini şikayet edin başka birilerini kandırmasın.
Sonrasında kaç saat arabayla eğitim verdiklerini öğrenin ve bunu yazılı bir şekilde onaylayıp vermesini isteyin sonrasında eğitiminizi tam vermediğinde önüne sürersiniz. Size abartıyorum gibi gelebilir ama piyasada böyle yapan çok kurs yeri var. Ehliyet alırken farkedeceksiniz dediklerim gelecek aklınıza.

Ehliyet Kursuna Kayıt Olurken Gereken Belgeler
12 Tane fotograf
İkametgah
Öğrenci belgesi yada Diploma
Sağlık Raporu ( gözlük yada lens kullanıyosanız yazdırın rapora)
Kan grubu kartı
Nüfus Cüzdanınızın fotokopisi
Adli sicil kaydı

Sağlık belgesini alırken aile hekimleri önceden veriyodu artık veremiyolar ama bazı sağlık ocakları hala veriyo bulursanız veren ordan alın yoksa devlet hastanesinden herbölümü tek tek gezerek alıyo yok onuda yapmıcam diyosanız özel tıp merkezinde en ucuz veren 25 tl biliyom o civarlarda alabilirsiniz.
Adli sicil kaydını hükümet konağından alabilirsiniz.
Öğrenci belgesini okulunuzdan alabilirsiniz.
Kan grubu kartınıda sağlık belgesi aldığınız yerden alın.
İkametgahı muhtardan yada nüfus müdürlüğünden alabilirsiniz.
Fotoğrafıda fotoğrafçıdan alın :)))

Ehliyeti Trafiğe Başvurduğumuz Günde Alabiliyormuyuz?
Evet ben vergi dairesine parayı yatırdım sonra trafiğe geçtim dosyayı verdim yarım saat içinde bana verdiler ehliyetimi.

Kurstan Dosyayı Aldıktan Sonra Ne Yapacaksınız?
Dosyayı aldıktan sonra kursla bir işiniz kalmamış demektir.
İlk önce internetten
http://www.bursa.pol.tr
ye girin tabi ben bursayı örnek verdim. Sizin bulunduğunuz ilin polis sitesine gireceksiniz. O sitede sürücü belgesi için online işlemler var yada buna benze birşey yazar. Sonrasında internetten randevu alacaksınız. Ve aldığınız gün randevu saatinde önce vergi dairesine yada ziraat bankasına ehliyet harcını yatıracaksınız.
 2013 yılı için ehliyet harcı 333,60 tl dir. Bunu yatırdıktan sonra, trafiğe geçeceksiniz. Randevu saatiniz geldiğinde parmaklarınızın izi alınacak. Dosyayı teslim edeceksiniz. Bazı yerleri imzalatcaklar. Telefon numaranızı isteyecekler. Başkada birşey sormadılar bana. Bide 2013 yılı için ehliyet kart ücreti 101 tl idi onu isticekler. Onuda verdikten sonra bekleyin dicek. Benim kartım yarım saat içinde hazır olmuştu ve sonrasında sizi çağırıp kartı verecekler. Artık randevulu sistem olduğundan çok kalabalık olmuyor ve ehliyetiniz hemen çıkıyor. Hadi hayırlı olsun kazasız belasız güle güle kullanın.(söylediğim paralar B sınıfı ehliyet yani Araba ehliyeti için diğerlerine başka tarife uyguluyolar haberiniz olsun.)


B sınıfı ehliyet kurs ücretleri 2013-2014
Kurs ücretleri 400 tl ile 700 tl arasında değişiyor. Adamın tipine göre söylüyolar bazı kurs yerleri.
Siz araştırın hangisi hoşunuza giderse onu seçersiniz.

Kolay gelsin.



EmoticonEmoticon