TCDD sitesinde Türkiyenin Hızlı tren geçmişi geleceği hakkındaki yazıyı okuduktan sonra düşündüm ki
yazanlar güzel, bilgiler güzel ama demiryollarında nekadar ilerdeyiz yada ilerdemiyiz sorusuna cevap aradım aslında ama ,,,_?
Demiryolu ile ulaşım belli bir yol, belli taşıma kapasitesi belli hız ve belli fiyat açısında ulaşımdaki alternatiflerden.
Zamanı etkin bir şekilde kullanmak, kara yoluna göre daha güvenli olması, cevreye verdiği zararların az olmasının yanında fazla sayıda kişi taşıması ve fiyatınında ucuz olması açısındanda gayet güzel bir ulaşım aracıdır. Bazı ülkeler bunu zamandı farketmiş ve bu konuda son derece büyük yatırımlar yapmışlar ve bugünde bunun cefasını çekmektedirler. Ama Türkiye bunu fark etmiş ama yatırım konusunda yeterli düzeye ulaşamamıştır yeni yeni bu yatırımlar gözle görülür düzeye ulaşmıştır. Meyvelerinide şimdilik sadece Ankara - Eskişehi- Konya yemektedir. Yakın zamanda bunlara Bursa ve İstanbulda katılacaktır. Keşke zamanında diğer ülkeler gibi örneğin almanyadaki gibi şehirler arası ulaşıma bu kadar önem verilseymiş. Keşke demekten çok önümüze bakmalıyız artık.
-------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------------
Yapımı daha inşa veya plan aşamasındakiler ise
İstanbul-Konya. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 641 km./3 saat 30 dakika
Ankara-İstanbul.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 533km./3 saat
Ankara-Sivas.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 466 km./3 saat
----------------------------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------------------------
TCDD 2003 yılında Ankara-Eskişehir illeri arasındaki hızlı tren ray hattının yapımına başlamışlar.Taaa
2003 yılında başlayan iş 2007 yılında anca bitmiştir. Neden bu kadar yavaş gidiyo bu işler onu bilmiyom ama istense 1 yılda yapılabilir. 23 Nisan 2007 tarihinde deneme seferlerine başlanmış, 13 Mart 2009 tarihinde de ilk yolcu seferi yapılmış buda ayrı bir konu 2 yıl deneme sürüşü sürmüş. 245 km'lik Ankara-Eskişehir hattı yolculuk süresini 1 saat 25 dakikaya düşürmüştür. Aslında bu bile çok bir saate düşürmek için yapılmalıydı. Yok artık demeyin japonyaya bakın. Bu hat aynı zamanda Ankara İstanbul Hızlı Tren Hattı’nın ilk etabını oluşturmuştur. Sonrasında Eskişehirden İstanbula ek yapacaklar. Hattın Eskişehir-İstanbul Hızlı Tren Hattı ve Marmaray’ın tamamlanmasıyla Avrupa Asya arasında ilk günlük hızlı tren seferi yapan hat haline gelecektir. Marmaray 29 Ekimde 2013 de açıldı ama İstanbul Eskişehirin açılmasına daha var.
Temeli 8 Temmuz 2006'da atılan Ankara-Konya Hızlı Tren Hattı’nın 24 Ağustos 2011 tarihinde ilk yolcu seferini yaptı. Toplamda 306 kilometre hat. 306 km'lik hattın 94 km'lik Ankara-Polatlı arasındaki kısmı, Ankara-Eskişehir projesi kapsamında yapılmış ve polatlıdan sonra ayrılıyodur hat. Hat 300 km/saat hıza uygun hat inşa edilmiştir. Ama 300km/saati görmüşmü hiç bilmiyom.
EmoticonEmoticon